Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen met elektrische zijladers

  • Image

Vandaag de dag is het steeds belangrijker dat u als ondernemer maatschappelijk verantwoord bent. Met de elektrische zijladers van HUBTEX bent u maatschappelijk verantwoord aan het ondernemen. In dit artikel zullen wij u uitleggen waarom wat de voordelen zijn voor uw bedrijf.

Wat is maatschappelijk verantwoord ondernemen?
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) betekent dat bedrijven verantwoordelijkheid nemen en willen dragen voor maatschappelijke problemen, zoals luchtvervuiling. Het begint er allemaal bij dat bedrijven deze problemen niet groter willen maken. Maar een stapje verder is dat ondernemers er ook naar streven om daadwerkelijk een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problemen. Met de elektrische zijladers van HUBTEX zet uw bedrijf de eerste stap naar het maatschappelijk verantwoord ondernemen!

Samen luchtvervuiling tegengaan!
Met de elektrische zijladers Hubtex zorgt u ervoor dat er in uw magazijn minder CO2-uitstoot plaatsvindt. Met het gebruik van een elektrische zijladers wordt er namelijk geen CO2 uitgestoten, omdat er geen uitlaatgassen vrijkomen. Een brandstof aangedreven zijlader daarentegen laat hier wel veel uitlaatgassen vrij en stoot dus veel CO2 uit.

Ook bij het laadproces, indien er met groene energie wordt opgeladen, treed er minder CO2-uitstoot op. Dit betekent dan ook dat de lucht minder wordt vervuild en daarmee is uw bedrijf maatschappelijk verantwoord bezig! Maar naast dat een elektrische zijlader bijdraagt aan de maatschappij, heeft het ook veel voordelen voor uw bedrijf zelf!

Voordelen voor uw bedrijf
+ Kostenbesparend
Een elektrische zijlader aanschaffen kan een grote investering zijn, maar op de lange termijn is het een kostenbesparende investering. Een zijlader aangedreven door een brandstofmotor heeft namelijk veel hogere én meerdere kostenposten dan een elektrische zijlader.

Ten eerste is brandstof veel duurder dan elektriciteit. Brandstof als benzine, diesel en LPG kost in Nederland per liter ongeveer tussen de €0,86 – €1,80. Vooral vergeleken met andere Europese landen zijn de Nederlandse prijzen redelijk prijzig. De gemiddelde prijs per kWh elektriciteit daarentegen ligt slechts rond de €0,20.

Ten tweede zijn de onderhoudskosten hoger. Een zijlader aangedreven door een brandstofmotor is veel slijtgevoeliger dan een elektrisch aangedreven zijlader. Een brandstof motor heeft veel meer bewegende en draaiende onderdelen, namelijk ongeveer 200 draaiende onderdelen! De elektrische motor heeft er integendeel maar ongeveer 7 en is dus veel slijtage armer.

+ Minder geluidsoverlast
Een elektrische zijlader is in vergelijking met de brandstof aangedreven zijlader veel stiller. De elektrische heeft namelijk nauwelijks bewegende onderdelen en is dus redelijk stil. Zo kunnen alle werknemers hun werkzaamheden in alle comfort en gemak uitvoeren.

+ Reuk en smaakgevoelige stoffen
Doordat de elektrische zijladers geen schadelijke uitlaatgassen uitstoten kunnen de elektrische zijladers ook worden gebruikt in magazijnen waar levensmiddelen of reuk- en smaakgevoelige stoffen worden opgeslagen of worden verwerkt.

Een zijlader in het algemeen heeft hiernaast nog veel meer voordelen! In het ons artikel over ‘Waarom een zijlader perfect is voor langgoed materialen’ leggen we dit nog verder in detail uit!

Elektrische zijladers van HUBTEX
+ Meerweg zijladers
HUBTEX meerweg zijladers met elektrische aandrijving zijn leverbaar van 1,5 tot 50 ton hefvermogen. Deze machines zijn ontworpen en bedacht voor de behandeling en het transport van langgoedmateriaal, zoals hout, aluminium, staal, kunststof enz. Ook worden HUBTEX meerweg zijladers ingezet voor het transport van plaatmateriaal, werktuigen, kabeltrommels, walzen, buizen en extreem grote pallets. De machines kunnen worden voorzien van railgeleiding met gangherkenning sensoren, inductie geleiding, RF-techniek met transponders en navigatie systemen, zie AGV’s. Elke machines uit de ca. 70 standaardmodellen kan geheel naar de individuele klantenwens op de mm nauwkeurig worden aangepast. Het HUBTEX meerwegsysteem is uniek en werkt over van de gebruiker instelbaar.

+ MaxX 30/45 meerweg zijlader
Deze maximaal manoeuvreerbare zijlader, ook wel de houttruck genoemd, is voorzien van een elektrisch besturingssysteem wat hem zeer gebruiksvriendelijk maakt. Door het HX-besturingssysteem kunnen ze namelijk zonder tussenstop van langs- naar dwarsrichting veranderen! Dit maakt ook het vervoeren van langgoed materiaal gemakkelijker. Hij is bovendien geschikt voor binnen en buiten inzet. Ze zijn standaard uitgerust met super-elastische banden (EL).

Deze elektrische meerweg zijladers met vierwiel besturing hebben een capaciteit van 3000 tot 4500. Speciaal voor deze serie zijn de masten en vorkdragers opnieuw ontwikkeld. Door de zeer compacte masten is er een optimale zichtverhouding ten opzichte van de last en door de geoptimaliseerde vorkdragers is het zeer eenvoudig te rijden met de truck. Bovendien is er een multifunctionele joystick voor besturing en een nieuwe generatie info-display. Doordat de batterij eenvoudig te verwisselen is zal ook dit een makkelijke klus zijn!

+ FluX electro meerweg heftruck
Deze elektrische meerweg heftruck is speciaal bedoeld voor de handling en het transport van pallets en langgoed materiaal. Doordat de FluX zonder tussenstop van dwars- naar langrichting kan wisselen is hij uitstekend geschikt om vrachtwagens te laden en te lossen. Nog een bijzondere eigenschap is de compacte framelengte en de vaststaande mast. Het gebruiksgemak van deze heftruck is zeer groot, doordat de cabine voor een maximale ergonomie ontworpen is en het zicht gemaximaliseerd is door de compacte masten.

Persoonlijk advies
Een goede keuze maken is niet altijd even gemakkelijk. Dat begrijpen wij bij HUBTEX. Wij willen dat u de beste keuzes maakt waar u het meeste uit uw aankoop kan halen. Onze experts hebben jarenlang ervaring en kunnen u helpen met het vinden van de perfecte type zijlader voor uw situatie. Neem daarom contact met ons op! Wij staan klaar om u optimaal te adviseren.